"להיכרות פנים אל פנים יש אפקט אדיר", מספרת גלית. "למדתי בשלושה ימים יותר ממה שלמדתי בשלוש שנים", אומר ניר. כנס בחו"ל הוא המקום שבו בעלי עסקים יוצרים נטוורקינג, נחשפים לחידושים ומגמות ומקבלים רעיונות חדשים. אה, וזה אפילו נחשב להוצאה מוכרת
"התלבטתי אם לנסוע לכנס עיצוב וריהוט גדול בסין", מספר ירון, אב לשלושה בן 45 מאזור המרכז אשר בבעלותו שתי חנויות לרהיטים, "קודם כל חששתי מהמדינה עצמה, שנראתה לי זרה ומרוחקת, ושנית היה לי קשה להשאיר את המשפחה ואת העסק מאחור למשך שבוע. היום אני יודע שהנסיעה הזאת הייתה אחד הדברים הכי חכמים שעשיתי כבעל עסק. הכנס היה לפני שלוש שנים וההשפעה שלו על העסק שלי תימשך עוד שנים קדימה".
כנסים, תערוכות וירידים בינלאומיים הם כלי חשוב בניהול ובהתפתחות עסק – כל עסק. בכנסים ובתערוכות מציגים מיטב המומחים בתחום את החידושים השונים, המגמות בעולם, מוצרים חדשים ושירותים אפשריים. ביומיום אנחנו עסוקים בעלי העסקים בניהול העסק שלהם ולרוב אין להם זמן ויכולת לאמוד את השינויים בענף, לחשוב על רעיונות חדשים לקידום העסק, להיחשף לטרנדים ולהכיר חידושים טכנולוגיים ואחרים שיכולים לשדרג את העסק שלהם.
" הגעתי למקומות ולאנשים שלא דמיינתי שמעצבת מראשון לציון יכולה להגיע אליהם"
"כשהייתי בפעם הראשונה בכנס מהנדסים בגואנג'זו שבסין, למדתי שם במשך שלושה ימים יותר ממה שלמדתי בשלוש השנים שאני מהנדס בניין", אומר ניר, רווק בן 31 מתל אביב, "נחשפתי לרעיונות שונים בתחומים שונים, שימוש בחומרים שפחות מקובלים אצלנו וכלים שטרם ראיתי. הייתי הראשון בחברה שיצא לכנס הזה וזה היה מעין צ'ופר שנתן לי הבוס, אחרי שסיפרתי לו את התרשמותי הוא הפך את זה לנוהג שנתי ויוצאים אליו עוד מהנדסים. בדצמבר 2019 אמור להתקיים הכנס ואני אצא אליו".
לכאורה כנס בחו"ל יכול להיחשב כמעין שבירת שגרה נעימה, אולם המציאות מראה שאלה הם ימי עבודה לכל דבר, שבמהלכם יש פורומים, הרצאות, מצגות, תערוכות ולא מעט התרוצצות ביניהם. "חשבתי שאני אלך לחצי יום ואז אבלה בשנגחאי", מספר ירון, "בפועל היו אלה ימים מאוד עמוסים שבהם נחשפתי להמון דברים וכמו תלמיד טוב – רשמתי, צילמתי והסרטתי הכול, כדי שבארץ אשב ואלמד לעומק את הדברים".
"יתרון נוסף של כנסים בינלאומיים הוא שאתה פוגש אנשים מהמקצוע שלך", אומר ניר, "אפשר לפתח בהם נטוורקינג אדיר. אתה מוקף כל היום באנשים שתחום העניין והעיסוק הוא כשלך, ואפשר להכיר ולדבר וליצור שיתופי פעולה מקצועיים ועסקיים".
"להיכרות פנים אל פנים יש אפקט אדיר", מספרת גלית, מעצבת ואם לשניים מראשון לציון, "הייתי בעבר בכנס Awwwwards" בלונדון, ויצאתי משם עם קשרים גם בלי שניסיתי. הראיתי לאנשים את העבודות שלי, הם הראו לי את שלהם, החלפנו רעיונות, מספרי טלפון וכתובות מייל, ודרך הקשרים האלה הגעתי למקומות ולאנשים שלא דמיינתי שמעצבת מראשון לציון יכולה להגיע אליהם – ספקים, מעצבים גרפיים, אמני עץ, חרשי מתכת, אנימטורים – הכנס הזה פתח לי עולם ומלואו. שמעתי מקולגות ברחבי העולם מה האתגרים שלהם, הקשיים שלהם, רעיונות חדשים – זה עשה רק טוב לי ולעסק העצמאי שלי".
חשוב לדעת שההוצאה הכספית על כנס מקצועי בחו"ל נחשבת להוצאה מוכרת. עליכם, כבעלי העסק, להמציא הזמנה לכנס וכן אישור תשלום או אישור השתתפות, ואחרי כן כל הוצאות הנסיעה העסקית מוכרות על פי תקנות מס הכנסה באופן כזה שלרוב מכסה את כל העלויות.
אתם לא יודעים היכן יש כנסים מקצועיים שיכולים לעזור לכם לקדם את העסק? ובכן, ברשת אפשר למצוא לא מעט אתרים שיעזרו לכם לאתר את הכנס הנכון בזמן הנכון. פורטל כנסים לדוגמה, מאפשר חיפוש נוח ובעברית. כדאי לכם להכיר גם את expoexpo, מנוע חיפוש בעברית לתערוכות וירידים בחו"ל.