למונח "נושא משרה" ניתנו הגדרות שונות בספר החוקים :
בפקודת החברות [נוסח חדש], תשמ"ג – 1983, סעיף 96, מוגדר המונח "נושא משרה" וכולל בין היתר את התפקידים הבאים: דירקטור, מנהל כללי, מנהל עסקים ראשי, משנה למנהל כללי, סגן מנהל כללי, מנהל אחר הכפוף במישרין למנהל הכללי וכל ממלא תפקיד כאמור בחברה אף אם תוארו שונה.
בחוק החברות, התשנ"ט – 1999, בסעיף 1, נקבעה הגדרה של "נושא משרה" המתייחסת אל החברים בקבוצה הבכירה בכל חברה, המוגדרים לפי תפקידיהם, והם כוללים בין היתר: דירקטור, מנהל כללי, מנהל עסקים ראשי, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל, וכן כל הממלא תפקיד כאמור לעיל בחברה, אף אם תוארו שונה ומנהל אחר הכפוף במישרין למנכ"ל.
בתחום הבטיחות והגהות בעבודה, מוגדרים נושאי המשרה בפקודת הבטיחות בעבודה [נוסח חדש] תש"ל – 1970. סעיף 222 לפקודה זו קובע:
"חברה, אגודה שיתופית או כל חבר-בני-אדם אחר שעברו אחת העבירות לפי פקודה זו, רואים כאחראי לעבירה גם כל מנהל, שותף או פקיד אחראי של אותו חבר-בני-אדם…".
כלומר, בתחום הבטיחות והגהות בעבודה, הגדרת "נושאי משרה" הינה הגדרה רחבה מאד.